zaterdag 9 januari 2016

het afgelopen jaar...

Een klein overzichtje met wat ik het voorbije jaar allemaal maakte, niet alles staat er tussen maar wel de mooiste stukken.
Je zult zien dat het een overvloed van foto's van Rik zijn maar daar is een simpele reden voor. De meisjes hadden de jaren ervoor zoveel rokjes gekregen dat hun kasten nog steeds uitpuilde. En die arme zoon had nog niet veel zelfgemaakte kleertjes... nu dus wel :-D

Op 6 november stierf onze liefste, mooiste, leukste... moeke :'( Ook zij hield van naaien en bloempjes, net als ik. Voor op de afscheidsdienst naaide ik deze Julia Sweater met een stofje van bij Den Depot
                                                         
 Twee truitjes met een patroontje van De Droomfabriek. De sterrenstof kocht in bij De Stoffenstraat en het berenstofje op een uitverkoop van een webshop                                         


Voor Rik maakte ik tweemaal deze tenue. Een Charlie van Zonen 09 en de Randy Pants uit La Maison Victor
( van het patroon van de broek ben ik niet zo overtuigd, het model van de broek is leuk voor Rik, maar die naad vanvoor die zo schuin loopt, neee.. ik ben er geen fan van ;-) )
De mannetjesstof komt van een uitverkoop van een Webshop
De blauwe en oranje sweater stof van bij StofContact
De vliegertjes stof van een Duitse site.. geen idee meer hoe die heet


 Een trui kon Roos nog wel gebruiken. Ik maakte de kaptrui zonder kap uit Stof voor Durf het Zelvers met een stofje van bij De Stoffenstraat
 Rik en korte broeken gingen niet samen vorige zomer. Zijn knietjes lagen altijd open en om de kans te geven om ze te laten genezen, maakte ik enkele kniebroekjes.
Het patroon is de Ray Short uit La Maison Victor
Ik heb wel geen idee meer van waar de stofjes allemaal kwamen :-/


 Voor de meisjes maakte ik nog twee Candy dresses uit La Maison Victor. Het voordeel dat ze bijna even groot zijn, ze kunnen beide dezelfde maat kleedjes dragen. Bij de 1 komt het gewoon wat korter dan bij de ander :-)

2 opmerkingen:

  1. Ah voilĂ : de Randy! Ik vind je zoontje er wel supercool mee staan, maar het blijft idd een beetje raar owv die schuine naad he...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel wat naais ;-). En ik zag nog wat schuine naden in cyberspace... Ze hebben bij LMV toch niet echt goed nagedacht over dat folieke mijn gedacht...

    BeantwoordenVerwijderen